۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۴۸۴۳۷
حجت الاسلام میرعمادی از پیوند عمیق مردم و روحانیت در روزهای کرونایی می گوید؛

رضایت رهبری، بهترین هدیه برای طلاب جهادی| خدمت به مردم عبادت است

رضایت رهبری، بهترین هدیه برای طلاب جهادی| خدمت به مردم عبادت است
نماینده قرارگاه جهادی موسی بن جعفر(ع) در ساری گفت: روحانیت در کنار دعوت به دینداری، خدمت به مردم را نیز وظیفه خود می داند چون این کار کمتر از عبادت نیست.
حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، نماینده قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) در ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که در آغازین روز‌های شیوع ویروس کرونا در استان با ضد عفونی کردن خیابان‌ها و مراکز پرتردد مرکز استان فعالیت خود را آغاز کردیم، گفت: به مرور زمان احساس کردیم در کنار این کار‌های زیبا و ارزشمند، وظیفه مهم‌تری همانند مسأله تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی بر عهده روحانیت است که در ابتدا مغفول ماند بنابراین ما این مسأله را برای خود واجب کفایی می‌دانستیم.
 
وی با اشاره به این که برای انجام امور شرعی بر کسانی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده بودند جلسات بسیاری برگزار شد، افزود: در ابتدای فعالیت این مجموعه با برخی وعاظ ولایی به روستا‌های مورد نظر رفتیم و چندین مورد مبتلا به کرونا را با رعایت نکات و موارد بهداشتی تدفین کردیم.
تتتت
حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که در ابتدا اخبار خوبی در خصوص تدفین اموات کرونایی مبنی بر اینکه این افراد بدون رعایت ضوابط شرعی در حال دفن بودند به گوش نمی رسید، ادامه داد: این اخبار موجب نگرانی جریان روحانیت ولایی و انقلابی شد چرا که روحانیت همواره در کنار مردم بوده و اکنون که مردم به یاری‌شان  نیاز دارند کناره‌گیری کردند، به این ترتیب بود که تدفین اموات کرونایی را با حفظ موازین شرعی آغاز کردیم.
 
این عضو قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) مازندران با بیان این که در روز‌های نخست، تغسیل اموات کرونایی از جمله دغدغه های مهم اقشار مختلف مردم به ویژه مؤمنان بود، ادامه داد: خوشبختانه پس از ارائه طریقی که از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت دغدغه بسیاری از مؤمنان و مردم عزیز در این خصوص رفع شد.
 
وی با اشاره به این که در جریان شیوع این بیماری به دنبال راهی برای غسل دادن اموات کرونایی بودیم تا حرمت جانباختگان ناشی از ابتلا به این ویروس حفظ شود و نگذاریم بدون غسل دفن شوند، ادامه داد: به همین دلیل قرارگاهی با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان  و سای مسؤولان راه اندازی کردیم.
تتتت
حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که این قرارگاه جهادی با استقبال و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و همچنین فرماندهی سپاه کربلا تشکیل و آغاز به کار کرد، گفت: این قرارگاه به صورت استانی و تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل و در هر شهرستان نیز با محوریت ائمه جمعه مشغول خدمت رسانی است.
 
نماینده قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) در ساری با تأکید براین که کلیه مراحل تغسیل و تدفین اموات کرونایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و نکات بهداشتی کاملاً دقیق انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در جلسات ستادی نیز از حضور مشاوران و متخصصان بهداشتی و درمانی استفاده می‌شود و طلاب و روحانیانی که وظیفه اصلی تغسیل را بر عهده دارند با تجهیزات و لباس کامل مشغول فعالیت در این بخش هستند.
تتتت
حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به حمایت‌های ویژه مجموعه سپاه کربلا از فعالیت‌های قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع)، تصریح کرد: فرماندهی سپاه کربلا استان نیز در ابلاغی فرماندهان نواحی سپاه شهرستان‌ها را برای همکاری جدی با این قرارگاه فراخواندند.
 
وی با بیان این که این حمایت‌های معنوی موجب تقویت روحیه در طلاب جهادی برای عمل به وظایفشان شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سپاه همانند سایر عرصه‌ها در کنار مردم بوده و برای مقابله با این ویروس منحوس نیز همه امکانات و توانمندی خود را وارد میدان کرد.
 
عضو قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) مازندران با بیان این که از روزی که این کار کلید خورد، یقین پیدا کردیم که دل جامعه روحانیت با این کار است و بسیاری از بزرگان و چهره‌های حوزه و دانشگاه نیز تقاضای همکاری با این قرارگاه را داشتند، خاطرنشان کرد: حتی مدیر حوزه علمیه مازندران نیز با حضور در کنار طلاب جهادی به آنان روحیه داد.
تتتت
حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به استقبال گسترده طلاب و روحانیان برای شرکت در این حرکت جهادی بیان داشت: این نیرو‌های جهادی بدون هیچ چشم داشتی تنها برای انجام وظیفه و تکلیفی که بر عهده دارند به میدان آمدند.
 
وی با تأکید براین که روحانیت همواره در کنار مردم بوده و خواهد ماند، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در کنار دعوت مردم به اسلام، خدمت به مردم را وظیفه خود می داند چون این کار کمتر از عبادت نیست و این بار نیز روحانیت با عمل خود، مردم را به سوی خوبی‌ها دعوت می‌کند تا اصالت روحانیت شیعه را به نمایش بگذارد.
 
حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که روحانیت همواره ثابت کرد در عرصه های مهم در خط مقدم است، افزود: در این روز‌هایی که شاید بسیاری از خانواده‌ها درگیر کرونا هستند و وحشت دارند طلاب حوزه های علمیه علاوه بر خدمات رسانی به مردم و همچنین مراکز درمانی و بیمارستانی در امر تغسیل و تدفین نیز در کنار مردم هستند.
 
وی با بیان این که بهترین هدیه برای طلاب جهادی این است که مقام معظم رهبری در سخنرانی ویژه روز نیمه شعبان از نیرو‌های جهادی به ویژه طلاب جهادی تشکر کردند، ادامه داد: این بهترین حمایت معنوی برای طلاب است که رهبری عزیز از طلاب و روحانیان جهادی رضایت داشته باشند و احساس کنیم این عمل باعث لبخند رضایت امام زمان(عج) از سربازان کوچک خود خواهد بود./950/ت210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات